Såå..Nytt år!! x2 ;)

Såå.. fick lust att skriva något.. för jag har inget att göra. Så tänkte skriva ett litet inlägg här. Det var ju bara två år sedan, så var väl dags tänkte jag..  Undrar om man ska skriva en sammanfattning på 2 gångna år? njaaa... tror inte det.. men kan väl börja med vad jag gjort idag!
Ingenting vettigt hittills.. Frukost och dusch.. samt sorterat iaf 10 frimärken. Tror jag ska ladda upp någon bild på en del frimärken och vad jag håller på med just nu om dagarna :)
brb
a
så.. så här ser det ut i "finrummet".. som nu kallas för frimärksrummet istället. Vi/jag har sorterat upp frimärken land för land i första hand.. blev 4 lådor med svenska frimärken, 2 lådor med tyska, och resterande länder är i kuverten som står längst bort.
c
Utländska frimärken sorterat efter land och nedtryckta i kuvert, eller flera kuvert.
b
Här är lite sortering av svenska frimärken..Inte så mycket kvar faktiskt.. bara en stor låda och några album med ostämplade frimärken. De ska sorteras och läggas i rätt kuvert för rätt serie frimärken, i kuvert till höger som bara är Sverige. Efter det ska det räknas hur många det finns av varje sort, kolla olika varianter och färgskillnader som finns, och värderas.. allt detta in i Excel-mallar som jag har förberett.. :)  Efter vi vet vad vi har så kan vi möjligtvis köpa in de frimärken vi saknar.. Om vi nu saknar något... :S
d
Här är ett av de äldsta frimärken vi har.. Första frimärket som kom ut i Sverige var just Skilling Banco från 1855. Jag tror vi har ett par stycken av 4 sk banco, blåa, som den på bilden.. Värde cirka 850:- för en sådan här blå, stämplad. Hade den varit ostämplad så hade den varit värd minst 13 000 :-.. men sån tur har man inte.. Jag har inte sett några av de andra skilling banco i vår samling. Men men.. kan ju bero på att de är värda, 30 000:-, 12 000:-, 5000:- och 18 000:- som minst.   Om ni hittar en 3sk banco grön, speciellt på ett kuvert så kan ni ju få ge den till mig, katalogvärde är ju bara 350 000:-..
Jag har haft funderingar på att skaffa en egen hemsida.. först o främst för att kunna ladda upp bilder på frimärken/mynt och göra lite reklam åt det jag försöker(försökt) sälja på tradera.. men även ha sidan som någon personlig blogg med bilder från kameran och lite sådär också.. Har däremot inte bestämt mig då det tar ganska mycket tid att sitta o pilla med sådant.
Jaja.. det var allt om frimärken..
Idag ska jag jobba mellan 14:00 - 16:45.. sedan träffa Catrin förhoppningsvis. Imorgon jobbar jag 05:30-07:30 endast.. sedan innebandymatch i Klinte (?).. men är ingen seriematch, utan bara larvigt DM. Samt att det verkar osannolikt att vi har någon målvakt.. Vi har två st i laget.. Ena ska jobba, men får ledigt om det snöar.. Den andra möjligtvis kan få gå tidigare från jobbet och därmed hinna till matchen!   Sen får vi se hur många utespelare vi blir.. Jag gissar och hoppas på iaf 8st. Iomed att vissa, Gustav host, åker till Kina och missar det allsviktiga DM-spelet så får jag väl vara Centerforward kanske.. Men det är inte så dumt, för då får man spela ganska mycket oftast.
Jaja det var allt för den här gången.. ses om 2 år igen eller nåt.. Såg att jag haft 1 unik besökare på typ 8 tillfällen på senaste 90 dagarna!! Vem *** är det undrar jag då.. :)
Jaja, god jul 2010, 2011! gott nytt år 2011, 2012! o allt emellan också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0